Hur viktigt är innehållet på din hemsida, egentligen?

Vi tror visserligen att du redan har svaret på frågan. För att vara extra tydliga vill vi dock poängtera att innehållet på en hemsida, i form av ord, är hemsidans kärna. Tänk dig själv att du kommer in på en hemsida, färgerna är kanske inte ascoola, bilderna lite sisådär, men orden. Orden fångar dig som en stormvind och rätt var det är får du en orderbekräftelse till mejlen. Det skriva ordet är precis så kraftfullt, om det används rätt så att säga. Och det är just det vi arbetar med!

Vi kan det skriva ordet och inte för att vara sån, men vi kan det till och med riktigt bra. Just av den anledningen vill vi att just du får prova på våra copytjänster! Innehållet på en hemsida ska vara bra av flera anledningar; inte minst för besökarna, utan också för sökmotorerna. Det är en fin gräns som går för att skriva texter anpassade för de båda. Läs mer om vårt erbjudande och hur vi kan hjälpa just dig!

VILKET AV VÅRA FÖRMÅNLIGA PAKET VILL DU PROVA?

Klicka på det paket du är nyfiken på så berättar vi mer. Ju större paket, desto mer får du. Just nu har vi dessutom riktigt schyssta priser för dig som inte redan abonnerar på våra copy-tjänster. Du kommer att ånga dig om du inte provar!

AKTSAM

För dig som vill testa först
1500 kr Ord. pris 3000 kr
  • SEO-analys
  • Konkurrensanalys
  • Situationsanalys
  • Åtgärdsstrategi
  • 1 copy á 500 ord
  • Implementeringsplan

BLYGSAM

För dig som diggar lagom
2500 kr Ord. pris 5000 kr
  • SEO-analys
  • Konkurrensanalys
  • Situationsanalys
  • Åtgärdsstrategi
  • 2 copy á 500 ord
  • Implementeringsplan

VÅGAD

För dig som är modig
4500 kr Ord. pris 9000 kr
  • SEO-analys
  • Konkurrensanalys
  • Situationsanalys
  • Åtgärdsstrategi
  • 4 copy á 500 ord
  • Implementeringsplan
Populär

EXTREM

För dig som vill ha förändring
8000 kr Ord. pris 16 000 kr
  • SEO-analys
  • Konkurrensanalys
  • Situationsanalys
  • Åtgärdsstrategi
  • 8 copy á 500 ord
  • Implementeringsplan

VAD INGÅR I VARJE PAKET?

Kanske inte helt otippat men ju större paket, desto mer får du. Läs och jämför nedan för att ta reda på vad som passar dig bäst. Frågor? Tveka inte att kontakta oss.

Det må vara vårt minsta paket, men ack vad du får valuta för pengarna. Inte minst nu när vi har årets mest generösa erbjudande. Förutom innehåll som passar er verksamhet får du även följande.

  • SEO-analys – 3 sökord

    Med de olika verktyg vi har undersöker vi vilka sökord er målgrupp söker på, hur många gånger de söks och tar fram en prioriteringsordning utefter de svar vi får fram. För paketet “aktsam” tar vi fram de tre bästa sökorden för just er. Beroende på vilken typ av innehåll ni behöver kan vi komma att använda ett eller alla tre.

  • Konkurrensanalys – 1  konkurrent

    Vi kikar närmre på en av dina största konkurrenter som du själv väljer ut. Vi kollar in deras hemsida, hur de arbetar, vilken typ av innehåll de har samt vilka sökord de använder. Genom att göra en sådan analys blir det enkelt att veta vad vi har att tävla mot. Och tro oss, vi älskar att vinna tävlingar i form av att arbeta med våra kunder upp till sökmotorernas topp och ett inlägg är en god början. 

  • Situationsanalys – genom formulär

    För det minsta paketet skickar vi ut ett frågeformulär till er där ni, så utförligt ni kan, får beskriva företaget eller organisationen men också era drömmar, visioner och mål. I detta steg lär vi känna er lite bättre vilket är otroligt viktigt när vi sedan tar fram det skrivna materialet till er. Ju mer kärlek ni ger till frågorna, desto lättare blir det för oss att ta fram något riktigt, riktigt bra.

  • Copy – 1 inlägg 

    Med ovanstående som utgångspunkt skriver vi ett inlägg á 500 ord som kommer att älskas av såväl besökare som sökmotorer. Det kanske inte är helt okänt för dig att det ofta finns ett tydligt samband mellan en bra placering på Google och fler besökare. Det i sin tur hänger inte sällan samman med bättre försäljningssiffror. 

Detta är paketet för dig som vill satsa lite grann men inte släppa lös helt. I detta paket får du två inlägg till din hemsida. Observera att vi inte bara sätter oss ned och skriver, det är ett gediget arbete om sker innan. Läs mer nedan hur vi förbereder oss för att skapa ruskigt bra copy, gör det direkt vetja. 

  • SEO- analys – 6 sökord

    Vi tar fram en lista på dina sökord baserat på de sökord som er målgrupp faktiskt söker och hur många gånger de söks varje månad. De allra bästa sökorden sätts samman i en prioriteringslista och får sedan sin rätta plats i de inlägg vi kommer att skapa för er. Syftet är att ranka bättre och därmed bli synliga för framtida besökare. 

  • Konkurrensanalys – 3 konkurrenter

    Som ett andra steg tar vi en närmre titt på tre av de största konkurrenterna. Du väljer själv ut de konkurrenter som du anser är dina största. Sedan analyserar vi deras hemsida, hur de arbetar, innehållet på hemsidan, samt vilka sökord de använder och rankar för. Genom detta steg vet vi vad vi har att mäta oss med. Man kan få mycket viktig information från analyser som dessa för att därefter starta tävligen om högsta organiska rankning på sökmotorerna. 

  • Situationsanalys – genom formulär

    För paketet “blygsam” kommer ett frågeformulär att skickas ut. Detta ska ifyllas så noggrant som möjligt för att ge oss de bästa förutsättningarna att skapa magi med ord. Det kommer vara ett formulär med frågor kring er verksamhet, drömmar och mål vilket är ett ypperligt sätt för oss att lära känna er bättre. 

  • Copy – 2 inlägg

    Efter det grundläggande arbetet ovan (och kanske det viktigaste i många aspekter) skapar vi det som är ämnat att såväl få fler besökare samt större försäljning. I detta paketet får du två inlägg á 500 ord.

  • Implementeringsplan

    Vart ska texten ligga för bäst resultat? När bör den läggas upp? Tillsammans med er skapar vi de rätta förutsättningarna för det innehåll vi skapat åt er. 

Vill du satsa lite mer? Är du beredd att ta ett lite större kliv för verksamheten? Då finns vi här för att vara en del av resan att ta din verksmahet till nya höjder. Du vet väl att innehåll, och rätt innehåll ger dig bättre förutsättninar att ranka bättre och därmed få fler besökare? Men inte bara det, det ökar såklart även chanserna att besökarna vill stanna längre och i slutändan förhoppningsvis genomföra det där köpet.  

  • SEO-analys – 14 sökord

    Första steget mot både kvalitativt och kvantitativt innehåll på hemsidan börjar med att genomföra en analys på relevanta sökord. Vi kikar närmre på vilka sökord er hemsida rankar för idag, vilka ni vill och bör ranka för, men även vilka sökord era besökare eller potentiella besökare faktiskt söker på när de googlar samt hur många gånger sökorden söks. Utifrån det skapar vi en prioriteringslista som vi sedan använder när vi skriver era inlägg. 

  • Konkurrensanalys – upp till 5 konkurrenter

    Därefter börjar vi granska era konkurrenter. Vi tar pulsen på deras hemsidor, kollar vilka sökord de rankar för, vilken typ av innehåll de har och hur deras ranking ser ut. Genom denna information vet vi vad vi har att mäta er med och i vilken riktning vi ska arbeta. 

  • Situationsanalys – intervju + formulär

    För de lite mindre paketen använder vi oss endast utav formulär. När det är fråga om lite fler inlägg (som i detta paketet) och därmed ett större ingripande ser vi gärna att vi även tar en liten intervju med er. Är ni i närheten bjuder vi gärna på en kopp kaffe och tjôtar (som vi säger i Göteborg), om inte så tar vi gärna en distansfika över Skype, Zoom eller över telefon om så önskas. Då får vi tillfälle att lära känna verksamheten lite bättre och vad ni arbetar med, era drömmar och mål. På så vis, kan vi sedan trolla än bättre med orden. 

  • Åtgärdsstrategi

    När du väljer något av de större paketen ingår det vi kallar för åtgärdsstrategi. Att bygga innehåll för en hemsida som ska göra gott för både besökarna och passa sökmotorernas algoritmer är ett gediget arbete. Utöver de 4 inlägg vi skriver för dig ger vi dig även förslag på åtgärder som bör ske löpande framöver. Givetvis hoppas vi på ett långt samarbete men om du hellre vill fortsätta på egen hand efter dina 4 inlägg så har du en plan som vi lovar kommer att hjälpa dig!

  • Copy – 4 inlägg

    Äntligen är det dags för copy! I detta paket ingår 4 inlägg á 500 ord. Ord efter ord, mening efter mening skapas med hänsyn till ovanstående punkter. Texterna som skrivs är anpassade efter sökmotorernas algoritmer men också (självfallet) för besökarna. 

  • Implementeringsplan

    Som ett sista steg går vi tillsammans igenom vart texten bör placeras på hemsidan, när den bör publiceras och eventuellt andra aspekter beroende på bransch samt önskemål från er sida för att skapa bästa möjliga förutsättningar för det som skapats. 

Är det dags att ta nästa steg? Är du trött på att ständigt kämpa för att få fler besökare till din hemsida? Då har du kommit helt rätt. Vi har en förkärlek till att skapa innehåll till just din hemsida för att dels bli mer omtyckt av Google och i sin tur få fler besökare till din hemsida. Inte bara ämnar det att få fler besökare till hemsidan, målet är såklart att besökarna ska älska hemsidan, därmed stanna längre och förhoppningsvis även genomföra ett köp.Du får inte missa detta erbjudandet, där då får hela åtta inlägg till hesidan för bara halva priset.  

  • SEO-analys – upp till 30 sökord

    Att skriva innehåll som är anpassat för såväl hemsidan som branschen i fråga kräver en hel del arbete. Därför börjar vi med att analysera relevanta sökord. Vi kollar dels vilka sökord ni redan rankar för, vilka ni vill och bör ranka för men även vilka sökord som söks av både besökare och potentiella besökare. Vi kollar också hur många gånger respektive sökord söks i Sverige och utifrån nyss nämnda kan vi skapa en prioriteringslista att arbeta utifrån när vi skapar innehåll till er. 

  • Konkurrensanalys – upp till 10 konkurrenter

    Er hemsida är i fokus, men lika viktigt är att kika på konkurrenterna. Vi tar tempen på konkurrenternas hemsidor och kollar bland annat på deras innehåll, vilka sökord de rankar för och hur de rankar på sökmotorerna. På så vis har vi ett bra mått på vad vi har att tävla med och åt vilket håll vi bör arbeta.

  • Situationsanalys – intervju + formulär

    För de lite mindre paketen använder vi oss endast utav formulär, vilket fungerar utmärkt för dessa lösningar. När det gäller lite fler inlägg och därmed ett större ingripande ser vi gärna att vi även tar en intervju med er. Är ni i närheten bjuder vi gärna på en kopp kaffe och tjôtar (som vi säger i Göteborg), om inte så tar vi gärna en distansfika över Skype, Zoom eller över telefon om så önskas. Då får vi tillfälle att lära känna verksamheten lite bättre och vad ni arbetar med, era drömmar och mål. På så vis, kan vi sedan trolla än bättre med orden. 

  • Åtgärdsstrategi

    När du väljer något av de större paketen ingår det vi kallar för åtgärdsstrategi. Att bygga innehåll för en hemsida som ska göra gott för både besökarna och passa sökmotorernas algoritmer är ett gediget arbete. Utöver de 8 inlägg vi skriver för dig ger vi dig även förslag på åtgärder som bör ske löpande, i framtiden. Givetvis hoppas vi på ett långt samarbete men om du hellre vill fortsätta på egen hand efter dina 8 inlägg så har du en plan som vi lovar kommer att hjälpa dig!

  • Copy – 8 inlägg

    Äntligen är det dags för copy! I detta paket ingår 8 inlägg á 500 ord. Ord efter ord, mening efter mening skapas med hänsyn till ovanstående punkter. Förhoppningsvis text som kommer att leda till många fler besökare och mer sälj.

  • Implementeringsplan

    Som ett sista steg går vi tillsammans igenom vart texten bör placeras på hemsidan, när den bör publiceras och eventuellt andra aspekter beroende på bransch samt önskemål från er sida för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ert nya, fräscha material.

Vad ingår i vår copy?

SEO-analys

som visar vad ni rankar för 

Det första steget är inte att skriva en text. Det är som att slå spik utan hammare. Först genomför vi en gedigen research, för att veta vad människor faktiskt vill ha och söker. Vi börjar med att undersöka vilka ord som oftast söks, hur många gånger de söks samt vilka ord ni eventuellt redan rankar för. 

Konkurrensanalys

där vi ser hur du kan springa ifrån dem

Det slutar inte vid att analysera er sida. Givetvis måste vi skapa oss en god bild av era konkurrenter för att veta vad vi ska tävla mot! Vi kikar på vilka ord de använder och vilka ord som gör att de drar trafik, som ni (helt ärligt) hellre vill ha till er sida. 

Situationsanalys

vart ni är nu och vart ni vill komma

Vart är ni nu? Vart vill ni komma? I det tredje steget snackar vi ihop oss med er för att låta er berätta om era mål, visioner men och viktiga delar som er målgrupp, approach och annat. Det är med andra ord ett steg där vi lär känna er lite bättre vilket skapar fantastiska möjligheter för oss att sedan skapa innehåll som är klockrent för er. 

Åtgärdsstrategi

och hur ni kommer dit

Med de tre ovanstående stegen tar vi fram en strategi som vi anser är det bästa för ditt företag eller organisation. Oavsett om det är ett, fyra eller åtta inlägg som ska skrivas är detta (och alla andra steg) lika viktiga. 

Copy, copy, copy

som verkligen fungerar

Steget som gör att vi älskar det vi gör; att få skapa med ord! Att få skapa mening efter mening som ska få besökaren att bli förtrollad av just din produkt, tjänst eller vad du än erbjuder. Copy ska vara anpassat och skapa en wow-effekt för både besökare och sökmotorer. Och inte för att skryta, men vi är riktigt vassa på det!

Implementering

det skapta materialet sätts på plats

Vi placerar innehållet där det får bäst effekt för era besökare. Därefter arbetar vi vidare med nästa innehållsrika material, och hoppas på ett långt samarbete tillsammans. 

VARFÖR ÄR SEO VIKTIGT?

Är det lätt att köra en bil utan bränsle? Skapa drömmar utan mål? Simma i en bassäng utan vatten? Nej, det är rätt svårt, eller hur?! Detsamma gäller för en hemsida, för att få besökare till hemsidan och dessutom behålla dessa krävs innehåll, rikt innehåll. Det ska dessutom vara anpassat till sökmotorernas preferenser, det kallas SEO.

Det finns ON- och OFF page SEO. ON-page SEO är det vi arbetar med när vi skapar innehåll till din hemsida. Enkelt förklarat så skapar man texter som självfallet besökarna tycker om att läsa, men också som matchar sökmotorernas algoritmer (läs; regler) för bra innehåll. Algoritmerna är många (minst sagt) och vi har stenkoll på läget! När sökmotorerna inser att hemsidan har innehåll som följer dessa regler kommer Google att tycka om dig och därmed prioritera just dig i sökresultaten. Och, ju högre upp du visas, desto fler besökare får du. Genom att arbeta på detta sättet arbetar du för att ranka organiskt och därmed få det som kallas organiska besökare. Det är alltså inte annonser det är fråga om (som för övrigt ofta är dyrt och svårt att få till bra om man inte är en expert på området). Arbetet med sökmotoroptimering är ett långsiktigt arbete och inget som sker över en natt, en vecka eller en månad utan arbete som sker konstant och över lång tid. Har du inte fått nog av SEO snack och vill veta mer? Klicka här eller slå oss en pling! För SEO krävs gediget arbete och just nu ger vi dig chansen att prova på våra copytjänster till HALVA PRISET. Du måste bara prova! Vi skojar inte. Prova nu innan det är för sent. 

Mer & bättre innehåll

Både kvantitativt och kvalitativt innehåll bidrar till bättre betyg av sökmotorerna. 

Bättre placering

Genom ett bra betyg på ditt innehåll får du en bättre placering på sökmotorerna. 

Fler besökare

Det bidrar till fler besökare och i längden förhoppningsvis fler genomförda affärer. 

Hör av dig!

Ta chansen att ställa alla dina frågor och boka upp oss för just ditt företag!




Genom att använda detta formulär accepterar du att denna webbplats lagrar och bearbetar dina uppgifter.